سازمان هواشناسی استان تهران با استناد بر تحلیل نقشه‌های هواشناسی آخرین وضعیت جوی استان را تا آخر هفته پیش‌بینی کرد.

برف

به گزارش همشهری‌آنلاین، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی، پیرو هشدار نارنجی، وضعیت جوی استان تهران تا فردا بعدازظهر، با پایداری وسکون نسبی جو، ماندگاری هوای سرد و وارونگی دما، در اکثر مناطق استان به ویژه مناطق پرتردد شهری، پرجمعیت و صنعتی، آسمان صاف و غبارآلود و همراه با انباشت آلاینده‌ها تداوم کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. از بعد ازظهر چهارشنبه اما با آغاز فعالیت سامانه بارشی، به تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد و در اواخر وقت بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان، به ویژه بارش برف، گاهی همراه با کولاک برف در ارتفاعات و تداوم آن تا صبح روز جمعه خواهیم بود. برای روز شنبه در ارتفاعات بارش پراکنده برف و در سطح استان به ویژه نیمه جنوبی وزش باد گاهی وزش باد شدید پیس بینی می شود. دمای استان برای چهارشنبه و پنج‌شنبه کاهش دو تا سه درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود و سپس تغییرات محسوسی در این پارامتر رخ نخواهد داد.

سردترین و گرم ترین شهرهای استان

بر این اساس، دمای هوا فردا چهارشنبه ۱۴ دی ماه، در تهران بین ۹  تا ۲ درجه، آبعلی بین ۶ تا منفی ۵ درجه، اسلامشهر و بهارستان بین ۱۰ تا یک درجه، پاکدشت بین ۱۰ تا صفر درجه، پردیس بین ۶ تا صفر درجه، پیشوا بین ۱۰ تا صفر درجه، دماوند بین ۵ تا منفی۳ درجه، رباط کریم بین ۹ تا یک منفی یک درجه، ری بین ۱۰ تا یک درجه، شمیرانات بین ۷ تا صفر درجه، شهریار بین ۸ تا یک درجه، فیروزکوه بین ۷ تا منفی ۹ درجه، قدس بین ۹ تا یک درجه، لواسان بین ۷ تا صفر درجه، ملارد بین ۸ تا یک درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها و با توجه به افزایش انباشت آلاینده‌ها، هوای تهران درروز چهارشنبه با تداوم شرایط کنونی، برای همه گروه‌ها ناسالم خواهد بود.  

کد خبر 732392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • خسروی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    2 0
    نمی دونم چرا اینقدر این نوع پیش بینی ها خنده دارند : آسمون صافه --- اما ابرمیشه ---- بعدش می باره---- ارتفاعات برفه ---- پایین تگرگه---- خیلی پایین بارونه---- خیلی خیلی پایین .... حالا نشد هم پیش بینیه !!!! وحی نیست که !!! تقریبا تمام پدر بزرگ مادربزرگهای تهران می توانند الان با استناد به یک عمر تجربه هوای البته بدون دود تهران را پیش بینی کنند / مثلا چله بزرگه و کوچیکه کی شروع میشه کی تموم میشه / کی باید کرسی رو جمع کرد / چه موقع هواخوری خوبه و سرما نمی خوری / نه زندگی همینه دیگه درسته ؟!!! البته از آقای اصغری خیلی تشکر می کنم .
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    4 1
    فقط آب و هوا را داشتیم که آنهم به لطف مسئولین از مردم گرفته شد اقتصاد نابود .بیکاری بیداد می کند . وضعیت معیشت صفر شده جتی هوای پاکی هم نداریم نفس بکشیم ممنون از مسئولین دلسوز که بفکر ملت هستن خسته نباشید